segunda-feira, 24 de março de 2008

Lectio III


AVLVLARIA
, nome de uma comédia de Plauto (230 – 180 a.C.). É a história de um avarento (Euclio = Euclião) que encontra uma panela cheia de ouro enterrada em casa e em vez de gastar o tesouro, ele se consome com a possibilidade de ser roubado pelos seus escravos ou, simplesmente, por ladrões comuns.

Em homenagem ao festival de teatro de Curitiba e suas fartas verbas, aqui vai um trecho da obra, quando Euclião, após sonhar com o deus Lar, que lhe diz do tesouro, duvida da sorte:

EVC. heu me miserum. ego sum perditissimus hominum. pauper

sum, sed di falsa somnia monstrant. auum meum in somnio

uideo. auus aulam auri plenam portat. aulam sub terra clam

collocat iuxta Larem. non tamen credo. somnium falsum est.

quare Lar me non curat? quare me decipit?

(Euclio ad Larem appropinquat. subito autem foueam uidet. Euclio celeriter

multam terram e fouea mouet. tandem aula apparet)

EVC. quid habes, o Lar? quid sub pedibus tenes? hem. aulam uideo.

nempe somnium uerum est.

(Euclio aulam e fouea mouet. intro spectat et aurum uidet. stupet)

euge! eugepae! aurum possideo! non sum pauper, sed diues!

(Subitamente desanimado)

sed tamen hercle homo diues curas semper

habet multas. fures in aedis clam intrant. o me miserum! nunc

fures timeo, quod multam pecuniam possideo. eheu! ut Lar

me uexat! hodie enim mihi multam pecuniam, multas simul

curas dat; hodie igitur perditissimus hominum sum.

quid tum? a! bonum consilium habeo. ecquis me spectat?

Um comentário:

Anônimo disse...

Hi there people, I just registered on this great forum and wished to say hiya! Have a magnificent day!